DIY JOULUKALENTERI - INSPIRAATIOTA ARKEEN

12/01/2014

Joulukalenteri, mikä ihana tapa odottaa joulua. Päivä päivältä joulu on aina vaan lähempänä. Jotkut vihaa joulua ja mä en vaan voi käsittää mistä syystä. Onhan se totta, ettei joulua oikein ehkä vietetä siitä syystä, kuin alunperin on tarkoitettu, mutta minulle joulu on nimenomaan juhla, joka tuo perheen yhteen nauttimaan yhdessäolosta ja joulun lämmöstä. Mulla on pikkutytöstä asti ollut joulukalenteri. Kotitekoinen joulukalenteri, jossa pussukoista löytyi kaikenlaista kivaa oli pikku Empun mieleen. Sen jälkeen muutama vuosi on menty ihan perinteisellä suklaakalenterilla, mutta tänään sain idean tehdä vähän erilaisen joulukalenterin. Sellaisen josta saisi potkua joka päivään. Sen lisäksi, että suklaa makeinen varmasti on loistava startti päivälle jokaiseen suklaanamiin on liitetty päivälle inspiroiva lause koskien elämää.
Tän päivän lauseena oli yllä oleva ja namina tummaa suklaata minttutäytteellä. Tuo lause on mun mielestä todella ajankohtainen. Kauneusihanteistahan puhutaan paljon ja itsekin olen miettinyt noita asioita. Nykyään ulkonäköä pidetään todella tärkeänä asiana ja joskus jopa niin tärkeänä, että saatetaan hukata se mitä me oikeasti ollaan. Ite oon taistellut paljon tän ajatuksen kanssa oman pääni sisällä. Täydellisyyden tavoittelijana ja pienenä perfectionistina tulisi olla täydellinen naisellinen kroppa ja upeat paksut hiukset, sievät kasvot, pitkät ripset ja mielellään vielä ruskeat silmät. Oon kuitenkin viimeisten vuosien ja eteenkin tämän syksyn aikana ymmärtänyt, että ei ole syytä tavoitella jotain, mitä ei itse ole. Jaakko on tuonut myös ajatuksen siihen, että itsevarma nainen on kaunis. Ei se, joka yrittää olla jotain ja on epävarma itsestään eikä kanna kauneuttaan ylpeydellä. Siispä oon hyväksynyt itteni just tällasena. Jatkuva oman ulkonäön ajattelu ja muutokseen pyrkiminen voi aiheuttaa oikeesti paljon huonoa oloa. 

Toivottavasti teillekin heräsi ajatuksia tästä:) Makoisaa joulukuuta!


2 kommenttia

  1. Tää oli ihana. Varsinkin viimeiset lauseet, koska itse heräsin tänä aamuna kurjiin fiiliksiin. Kiitos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava, jos tästä sait voimaa sunkin päivään! :)

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥