Miksi mä kirjotan, mistä mä kirjotan, mikä mun blogi on?

10/08/2014


Kolme viikkoa sain taas selvitellä päätäni ja opetella olemaan paikallaan. Nää on semmosia asioita mitä elämässä oikeesti välillä tarvitsee. Mäkin oon vaan sellanen ihminen et painan menemään kakssataa lasissa, mut välillä pitää vaan pysähtyä. Ja jos sä et pysähdy itse, sä joudut pysähtymään. Nyt tervehtyneenä osaa taas arvostaa asioita aivan eritavalla ja nauttia vielä enemmän joka hetkestä. Tässä kolmen viikon aikana on tapahtunu aika paljon. Ei fyysisesti vaan mun pään sisällä. Koko blogin pitäminen, mun oma identiteetti ja samalla blogi, se mitä mä kirjotan, miks mä teen tätä, on käyny aikamoisen pyörremyrskyn keskellä. 

No miksi mä sit kirjotan? Ensinnäkin koska rakastan tätä, tästä on tullut ihana osa mun jokapäiväistä elämää. Toisekseen haluan motivoida ja inspiroida ihmisiä. Mihin? Elämään täysillä, unohtamaan "en voi/kykene/pysty" ja suuntaamaan täysillä kohti unelmia. Eteenkin haluan nimenomaan jakaa sitä ajatusmaailmaa, että jokaisella hetkellä on merkitys. Se mitä teet nyt, merkitsee huomenna. Jokainen voi kulkea oman matkansa omalla tavallaan, mutta vain SINÄ olet oman elämäsi kartturi. Sinä päätät.

Eniten tässä viimeaikoina on selkeytynyt ajatus hyvinvointi-blogista. Oon ehkä johdatanut itseäni harhaan suurten ulkonäköpaineiden alla. Ja kuka ne paineet luo: MINÄ. Ruokavalio on tässä kulmakysymys. Sen sijaan että syön yksipuolista ruokaa niukasti laihduksen kiilto silmissä. Haluan syödä monipuolista, terveellistä ja puhdasta ruokaa runsaasti hyvinvoinnin näkökulmasta. Pointtina on siis mahdollisimman vähän prosessoitu ruoka, jossa pyrkimys on hyvään oloon. 

Entä treenaus? Fitnesstermin alla kirjoittelu on ehkä vähentynyt ulkonäkötavoitteellisen reenauksen vähentyessä. Beach Volleyssa treenit ovat monipuolisia ja kehittävät niin voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Itse ainakin olen kokenut tän hyväksi mulle ja nyt jos lähtisin uudelleen treenaamaan ulkonäköpainoiteisemmin, niin koittasin pitää kaikki urheilun osa-alueet mukana. Biitsi on lajina siitä täydellinen, että se pitää myös kropan kondiksessa: sopivasti voimaa tiiviissä paketissa. Ja faktahan on se, että jokainen ylimääräinen kilo on hiekalla raskaampi kantaa. 

Hyvinvointia on myös ne arjen ihanat pienet asiat: kauneus, muoti, ystävät. Näitä juttuja koitan saada blogiini enemmän. Kaipailisin kuitenkin kommentteja teiltä lukijoilta, mitä haluaisitte lukea. Mitä toivotte blogilta? Millainen on teidän mielestä mielenkiintoinen blogi? Risuja ja ruusuja, antakaa palaa. Tiivistettynä yritin tässä sekavassa postauksessa kertoa että mun tavoite tällä blogilla on inspiroida ja motivoida ihmisiä elämään täysillä ja pyrkimään hyvinvointiin.

Myös blogin ulkoasu on käyny myllerryksen läpi ja tällä kertaa tämmöinen ratkaisu matkailu teemasta inspiroituneena.

7 kommenttia

  1. Anonyymi10/08/2014

    Moikka! Olisin kiinnostunut kuulemaan Kuopion lempipaikoistasi. Missä tykkäät treenata? Mikä taas on suosikkipaikkasi kahvitteluun tai mistä kaupungissa erityisesti pidät/et pidä? Itselläni on aikomuksissa muuttaa sinnepäin, joten tämänkaltaiset vinkit olisivat enemmän kuin hyviä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistava idea!:) Kiitos kommentista..

      Poista
  2. Uusi hyvinvointiin painottuva teema kuulostaaa ihanalta! En oo kaikkia sun postauksia lukenu, ni olis kiva lukee vähän, että kuka sä oot ja mistä tuut yms "esittelypostaus ":)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se voisikin olla hyvä tähän uudistuksen pariin:) Kiitos kommentista..

      Poista
  3. Anonyymi10/08/2014

    ois kiva jos tekisit postauksen beach volleysta:) jossa kertoisit teidän treeneistä yms muusta!

    VastaaPoista
  4. Anonyymi10/09/2014

    Moi Emilia! Jess, mahtavaa, hyvältä kuulostaa! Mä oon jotenkin nii liekeissä kun teet hyvinvointiin/treenaukseen liittyviä postauksia, saan itsekin hyvän tsempin päälle. :D En voi muuta todeta kun että oot RAUTANEN MUIJJA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :) Mukava että miellyttää. Kiitos paljon mukavasta kommentista!

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥