Possu teekupissa

9/08/2014

Mulla on possuvillitys. Löysin sattumalta kuvan tämmöisestä pienenpienestä "mikropossusta" ja rupesin tutkailemaan asiaa tarkemmin. En tiennyt ees, että näitä tämmöisiä on olemassa, muuta kun elokuvissa. Briteissä näitä suloisuuksia kutsutaan hauskasti "tee cup pig"-nimityksellä, sillä ne ovat niin pieniä. Mut tosiaan näitä voi pitää ihan lemmikkinä ilman mitään sikalaa. Minipossu ei tosin viihdy kerrostalossa, sillä sen tarvitsee saada tonkia maata ja jaloitella riittävästi, mutta mikäli joskus mahdollisuus olisi niin mun mielestä tällainen pikku porsas ois aivan ihana lemmikki. En tiedä mikä mua vaivaa, mutta oon ihan hurahtanu näihin söpöläisiin, niin lutuisia. Possu on myös sosiaalinen eläin ja tykkää rapsutuksista. Saattaa jopa kellahtaa kyljelleen ja röhkiä rapsuteltaessa. Possu tykkää myös kylpeä, joko mudassa tai vesilammikossa ja sen voi myös opettaa sisäsiistiksi! Hellyyttävää  mun mielestä. Antaisin omalle possulleni nimeksi Elastinen, ja se sais nukkua mun sängyn vieressä kehdossa ja olla mun vauva. Okei, ehkä mä en kuitenkaan hanki possua.

Mitä mieltä itse olette tämmösistä otuksista? 

6 kommenttia

  1. Ihanaa, että löysin sun blogin, tää on todellinen löytö! Nousi heti yhdeksi mun lemppariblogikseni, en oo tänään nimittäin muuta tehnytkään kuin selaillut sun blogia! :) Tosi ihania kaikkia herkkureseptejä, pakko testailla heti, kun kirjoitukset ovat takanapäin. Ja sun kroppa, wau! Huomaa, että oot tehnyt töitä sen eteen :)

    http://cheatclean.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla :-) Mukava että tykkäät blogista! Käympäs katsomassa sinunkin blogin :-) Toivottavasti piät resepteistä, ne on tehty rakkaudella.. Töitä on tosiaan tehty, joten mukava jos se näkyy! Tsemppiä kirjoituksiin :-)

      Poista
  2. Täällä toinen, joka on hurahtanu mikropossuihin, miten suloisia voivatkaan olla, ja kuulemma hyvin ahkeria tuholaisia. :) Ehkä sitten, kun olen ison maatilan emäntä ( in my dreams).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No äläpä vaan! Oon lukenut Kuopiolaisesta miehestä jutun, joka pitää possua kerrostalossa, mutta päivisin se saa tonkia rauhassa miehen työpaikalla (puutarhalla). Joten jos possulla on riittävästi virikettä se ei riko mitään :-)

      Poista
  3. Anonyymi9/09/2014

    Minustakin aivan vallattoman suloisia! Mutta erehdyin katsomaan niistä kertovan dokumentin joku aika sitten... Oli kuvattu just jollain brittiläisellä tilalla, joka kasvatti niitä. Possuja syntyi aika paljon kuolleina ja niillä oli monella jotain rakenteellisia vikoja ja osa kuoli tosi nuorena. Ja kaikki tämä jalostuksen vuoksi. Ja oli joku muodissa oleva lemmikki, jonka vuoksi jotkin tilat tehtaili niitä ihan valtavasti. Alkoi vähän säälittää nuo söpöt possu raukat. Mutta söpöjä ovat, pakko myöntää. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei.. Ikävä että noin käynyt :-( Harmi ettei noista varjopuolista olla niin tietoisia.. Kamalan suloisiahan nuo on :-/

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥