Korostus & varjostus

4/20/2016

Mun on jo toooosi pitkän aikaa pitäny tulla kertomaan teille mun lempparituotteista meikatessa. Nää tuotteet liittyy kasvojen korostamiseen ja varjostamiseen ja ihan muutamalla tuotteella saan ite tehtyä mieleisen lopputuloksen. Mun kasvot on kaukana sellaisesta sirosta ja klassisen kauniista. Korostaminen ja varjostaminen on tärkeessä roolissa, kun omaa tämmöset palikkakasvot. :D Oon nyt tän vuoden puolella löytänyt ihan kestosuosikit meikkaukseen, jotka löytävätkin tiensä mun meikkipussukkaan kerta toisensa jälkeen. Korostaminen ja varjostaminen ei todellakaan oo myöskään vaikeaa.

korostus_meikki

Pohjalla tässä meikissä on ihan basic pohjustusvoide + meikkivoide. Esittelyssä: peitevoide, korostusvoide (peiteväri) ja korostuspaletti. Kuvassa on vaalealla piirrettynä ne kohdat, joihin levitän korostusvoiteen ja päälle isadoran korostuspuuteria. Tummalla on piirrettynä kohdat, joita varjostan tuolla samaisella Isadoran paletilla. Pinkki alue kuvastaa poskipunan paikkaa.

1. Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place High Cover Concealer
Levitän  ensin tämän peitevoiteen silmien alle kolmionmuotoiselle alueelle. Tää tuote on tosi peittävä ja tosi riittosa. En oikeesti varmaan vois elää ilman tätä tuotetta, tää on ihan super hyvä. Mulla tulee silmäpussit suhteellisen helposti ja tää on ollu mun meikkipussissa ensimmäinen tuote, jolla ne saa oikeesti peitettyä hyvin. Oon hankkinu tän tuotteen joskus ennen joulua ja mulla on tää vieläkin, joten kuvaa sitä riittoisuutta. En tosin meikkaa ihan päivittäin, mut suosittelen. Hinta-laatusuhde täys 10, maksaa 34,00.

2. L'Oréal Paris True Match Concealer
Tätä oon käyttänyt sitten korostamiseen. Koostumus tässä on nestemäinen, toisin kuin ylläolevalla tuotteella. Leuka, amorinkaari, nenänselkä, otsan keskiosa, poskipäät, kulmaluut. Tän tarkoitus on korostaa kasvojen "korkeimpia" kohtia ja tuoda niihin valoa. Levittämisen hoidan concealer-siveltimellä. Isommalla pääpiirteisesti ja pienemmällä tarkemmat kohdat. Blendaan eli häivytän rajat kostutetulla meikkisienellä (kastele ja purista ylimääräiset vedet pois). Hintaa tällä taitaa olla vähän alle 15e.

korostus_meikki_2 korostus_meikki_3 3. IsaDora Face Sculptor
Ja viimeisimpänä tuote, jota oonkin hehkuttanut täällä aikaisemmin, eli IsaDoran korostuspaletti. Yhdessä paletissa on oikeastaan kaikki, mitä viimeistelyyn tarvitsee. Tummalla värillä hoidan varjostuksen: poskiluun alle, silmän ulkonurkasta viistosti ylös, otsan reunat, leuan alle, nenän reunat. Korostusväri on aivan ihana ja luo tosi paljon ilmettä eteenkin poskipäille. Korostusta laitan poskipäihin ja T-alueelle: otsaan, nenän varteen ja sipaisu leukaan. Kuvassa tän vaikutus ei näy niin hyvin, kun aidossa valossa, mutta korostusväri taittaa valoa tosi kivasti. Loppuun vielä sipaisu "blushia" poskipäihin. Tässäkin hyvä hinta-laatusuhde 3 väriä ja 26 e ja on muuten riittoisa!

korostus_meikki_4
Oikealla ylhäällä vain meikkivoide. Alhaalla ja vasemmalla ylläolevat tuotteet. Muuta meikkiä mulla ei kuvassa olekaan. Kuvasta huomaakin todellisen eron korostetuissa kasvoissa, ainakin omaan silmään varjostaminen&korostaminen tuo aikalailla ilmettä mun muodottomille kasvoille. Tuohon vielä luomet, huulet ja kulmat kun laittaa, niin on aika kiva. Kannattaa ottaa huomioon häivytyksen tärkeys korostuksessa. Leuanalla korostusrantu voi näyttää aika ikävältä, ellei sitä ole häivytetty kunnolla. 

2 kommenttia

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥