YLIOPPILASJUHLIEN MENU

5/12/2015

Enää muutama viikko ylioppilasjuhliin. Viimeviikonloppuina ollaan testailtu tarjottavia ja lyöty lukkoon mitä sitä oikeen laitetaan. Teema on melko suklainen, mutta tarkoituksena olisi täydentää suklaisuutta raikkailla herkuilla. Suolaista syömistä tulee pöydästä löytymään myös suolaisten piiraitten, karjalanpiirakoiden, salaattien ja kylmäsavulohen muodossa. Pitempi matkalaisille ja nälkäisimmille tarjolla on myös keittoa. Mun vastuulle jää leivonnassa pääasiassa tuo makea puoli. Kakkuja tulee kahta erilaista, mummon tekemät ihanan raikkaat fantasiakakut ja minun tekemät super suklaiset mansikka-suklaa-täytekakut. Makealla puolella lisäksi näillä näkymin suklaamarenkeja, suklaisia kuppikakkuja ja niiden seuraksi kuppikakkuja sitruunaisella kuorrutuksella. Kuppikakut tarjoillaan minimuodossa, jopa näitä allaolevia pienempänä.
IMG_9204.CR2 IMG_9206.CR2 IMG_9205.CR2 IMG_9208.CR2
Oon miettinyt kovasti onko teema liian suklainen, mutta haluan, että menu on mun näköinen. Suklaasta leipominen on mun vahvinta alaa ja silloin kun leivoksilla herkuttelen ne ovat ehdottomasti suklaisia. Menussa en oo miettinyt vaan makuja vaan koittanut saada siihen erilaisia rakenteita. Rapeat, sisältä pehmeät marengit ja pehmeät mehevät kuppikakut luovat tässä vaiheessa mukavaa vastakkain asettelua. Lisäksi haluan pöydästä kauniin ja kutsuvan ja pienet söpöt kuppikakut varmasti kutsuvat vieraita nappaamaan yhden jos toisenkin lautaselleen. Värimaailmakin on just mun näkönen ja mieluinen, neutraali ja rauhallinen. 

Miltäs menu teidän mielestä kuulostaa? Liikaa, liian vähän? 

4 kommenttia

  1. Ei oo liikaa! Ja itekin pläräilin viikko sitten netistä fariinimarenkien reseptin, hyvää mutta nopeeta tehä! :)

    VastaaPoista
  2. Ruokaa ei ikinä voi olla liikaa! :D kyllä se sitten aina jonnekin katoaa. Kuulostaa ihan liian ihanalta! Jos pidätte rääppiäiset niin mulle voi lähettää aikaa ja osoitetta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä totta:D Lähinnä sitä monipuolisuutta mietin että onko tarpeeksi erilaista tai liian paljon :D Eikun tervetuloa vaan!

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥