WHY BE NEGATIVE, WHEN YOU CAN BE POSITIVE?

3/19/2015

Nyt pysähdy. Mieti mitä kaikkea ihanaa ympärilläsi on. Onko se perhe? Onko se ystävät? Onko se kenties tuo ihana aurinko, jonka säteet toivottavat huomenet aamuisin? Onko se lämpenevät säät ja lähestyvä syksy? Kenties ilo koulujen päättymisestä? Varmasti moni pystyy sanomaan monen noista lämmittävän mieltä. Mä oon taistellut koko elämäni ajan semmosen asian kanssa, kun temperamentisuus. Oon helposti räjähtävää sorttia ja eteenkin stressin alla huomauttelen turhista asioista ja pahoitan mieleni helposti. Tuolle pahalle meilelle ei kuitenkaan oo mitään syytä antaa valtaa. Oon nyt vihdoin ja viimein tajunnut taas jonkun verran asioita ja pystyn jatkamaan elämääni tajuten, että kaikki mökötykset ja mielenpahoitukset on jättänyt jäljen mun läheisiin, perheisiin, poikakaveriin, ystäviin. Ihmisiin, jotka ei sellaista kohtelua oo ansainnut. Siispä nyt kevään tullen oon päättänyt suhtautua asioihin positiivisemmin. Jokaisesta päivästä varmasti löytyy jotain kaunista.
IMG_8829 IMG_8827 IMG_8823
Heräsin tänään, kun huoneessani oli aivan valosaa. Ihanaa kun päivässä riittää valoa useammalle tunnille. Aurinko sai hymyn huulilleni jo heti silmät avattuani. Suljin silmät ja mietin miten hyvin asiat tällä hetkellä on. Voin fyysiesti hyvin ja pystyn treenaamaan normaalisti. Mulla on aivan ihana perhe, joka tukee mua mun elämän vaikeuksissa. Oon saanut lukion päätökseen ja alottanu opinnot alalla, jossa ainakin kolmen ensimmäisen päivän perusteella viihdyn todella hyvin. Mulla on aivan uskomattoman sydämellinen ja välittävä poikaystävä, joka kaikesta huolimatta on jaksanu olla mun rinnalla ja kasvanut mun kanssa. Mulla on ihania ystäviä ja kotona mua odottaa Kuopiossa aina kotiin tullessa myös kaks aina iloista karvaturria. Pian pääsen muuttamaan ensimmäiseen yhteiseen kotiin rakastamani ukkelin kanssa. Alotin aamuni hitaalla aamupalalla ihanan valosassa keittiössä nauttien ravitsevaa ja hyvää ruokaa, jotta jaksan painaa aamun reenin läpi. Näistä ajatuksista saan ihan älyttömän energian jokaiseen päivään ja vaikka oonkin liikkeellä aamusta iltaan, niin jokaisen hetken elän tyytyväisenä arkeeni. Ja illalla voin tyytyväisenä käydä nukkumaan hymy huulilla.

Nautitaan valosta, keväästä ja kaikesta ympärillämme. Joka päivä.

ps. Aamupalalemppari tällä hetkellä: munakas sipulilla ja kirsikkatomaateilla & luomukaurahiutaleita (paljon parempia ku normi hiutaleet) omenan ja puolukan kanssa :)

6 kommenttia

  1. Anonyymi3/19/2015

    Tyhmä kysymys mutta laitatko ne kaurahiutaleet munakkaan sekaan vai lopuksi päällle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaurahiutaleet on puurona tossa viereisessä kulhossa :D epäselvästi kirjotin tekstiin:)

      Poista
  2. Anonyymi3/21/2015

    Moi! Oin seurannut sun blogia melko pitkään ja lukenut monet postaukset. En tunne sua, mutta tiedän lentopallon kautta jne. Jotenkin olet jäänyt mieleeni, sillä en monia blogeja lue😄 Voin sanoa, että silloin joskus ainakin omasta mielestäni sun elämä oli aika tiukkaa:söit tarkasti ja liikuit ja olithan sä aivan älyttömässä kunnossa! Mutta, niinkuin oletkin tainnut joskus blogissa kirjoittaa niin nyt on parempi. Olet löytänyt kultaisen keskitien😊 mun silmään sulla on ihan tosi hyvä kroppa ja ihanaa kun sallit itsellesi herkkuja ja nautit pienistä asioista! Huh enpä ois uskonut, että kommentoin tänne (ja vielä heti herättyäni klo 8),mutta jotenkin tuntui vaan siltä. Mulla todettiin viikko sitten tosi vakava sairaus, mutta kuntoudun niin nopeesti!😊 uskoisin et positiivinen asenne vaikuttaa myös paljon. Ja vielä,kun säkin pystyt nyt liikkumaan kaikkien sairauksien jälkeen!!itse odotan niin paljon kaikkea arjesta just liikuntaa, kotiruokaa, vapautta, kavereita ja ihan tavallista kaupassakäyntiä😄 mutta jatka samaan malliin ja levitä omaa positiivisuuttasi eteenpäin!❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Kiitos ihanasta ja kannustavast kommentista. Asenteella on paljon väliä elämässä, ikävä, että oot kokenut sairastumisen, mutta tosiaan se avaa paljon silmiä ja varmasti pääset vielä kokemaan noita kaipaamiasi asioita :) Tsemppiä sulle kuntoutumiseen ja ihanaa kevättä!

      Poista
  3. Voi että rakastan tätä sun blogia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana kuulla, piristit päivääni<3

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥