INSPIRAATIOTA TALVIPUKEUTUMISEEN

12/07/2014

Talvipukeutuminen on ollu mulle henkilökohtaisesti jotenkin todella haastavaa. Rakastan kesää: kevyitä vaatteita, useita variaatioita hameita, shortseja pitkiä housuja, toppeja t-paitoja asusteita. Jotenkin talvella tuntuu, etten osaa laittaa mitään päälle, enkä osaa mitään vaatteita. Tänä talvena oon kuitenkin pinterestin vauhdittamana inspiroitunut muutamista jutuista ja ajattelin nyt, kun oon Helsingissä viikonlopun (reissu saattaa sisältää jonkun verran shoppailua) koota hiukan minun talven lemppareita. 
1. Ensimmäisenä tuo karvaliivi, joka on ajatuksena mietityttänyt mua jo jonkun aikaa. Oon pääni sisällä pohtinut tarvitsenko/haluanko/tykkäisinkö tollaisesta. Kuitenkin jokaisessa kaupassa päädyn hiplaamaan ihanan pehmoisia turkis/tekoturkis liivejä & jakkuja. Kirpparilla mua vastaan tuli viimeviikolla upouusi zaran tekoturkis liivi hintalappuineen ja hintana 25 e, joten en voinut sitä olla nappaamatta mukaan. Nyt vaan odottelen, että kelit vähän lämpenisi niin pääsisin sitä käyttämään!

2. Toinen juttu on tuo skottikuosi, mihin oon rakastunut aivan täysin. Mulla on ollu aina läheinen suhtautuminen skottikuosiin, sillä rakas tätini asuu skotlannissa. Nyt skottikuosi on kuitenkin tullut muutenkin pinnalle, joten ois aivan mahtavaa saada aivan aito skottihuivi itselleen. Eteenkin innostun tosta huivista, mutta tuo skottikuosisen kauluspaidan ja turkisliivin yhdistelmä on kyllä erittäin suloinen.
3. Päästään tähän talvitakkiin, josta on jo juttua tässä postauksessa. Sitä talvitakkia en oo vieläkään oikein löytänyt, joten sitä lähden ehdottomasti Helsingistä metsästämään. Näissäkin kuvissa jatkuu tuo sama linja, kuin tuossa marraskuun kollaasissa: suorat linjat, yksinkertaiset mallit. Haluaisin nimenomaan tollaisen takin, mikä näyttäisi kivalta auki. Värimaailmana neutraalia, harmaata, beigeä, ehkäpä mustaa? Takin pitäs olla mukavan löysä, että sinne menis alle paksumpikin neule, mut kuitenkin tavallaan siro. Enkä pistäs pahitteeks jos takki ois myös lämmin.
4. Viimeisimpänä vielä tuo piste i:n päälle kengät. Rakastan korkokenkiä yli kaiken. Ongelmaksi muodostuu tällä hetkellä oikeastaan vaan se, että kävelen paljon. Kävelen kouluun ja takaisin, keskustaan ja takaisin. Siispä korkokengillä kävelemisestä muodostuu rasite jaloille, PAITSI jos kyseessä on jotkut mahtavat nilkkurit jotka istuvat jalkaan todella hyvin. Tässä tilanteessa voisin ehkä olla mallissa hakemassa hiukan matalampaa ja paksumpaa korkoa. Tärkeää kengissä olisi tässä vaiheessa ajattomuus, musta & kulta ja laatu, eli toiveena olisi, että kengät kestäisivät käyttöä.

Millaisia ajatuksia teille herää talvipukeutumisesta?
kuvat: Pinterest

Meikäläinen on siis tosiaan Helsingissä ja huomenna suuntana Tallinna ja Enrique Iglesiaksen konsertti, CAN'T WAIT!!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥