Pikakelaus kuluneisiin päiviin:

3/13/2014

1. Synttärit oli ja meni niitä juhlittiin Evitan kanssa syöden Bowl D1nerissa (suosittelen oli iha sika hyvää ruokaa) ja leffaillen. Käytiin kattomassa parhaan elokuvan oscarin voittanut 12 years a slave. 

2. Reenit on kulkenu mukavasti, tällä viikolla ollut hiukan kevyempää settiä. Ens viikolla jatketaan taas kovalla viikolla.

3. Jaakko vei mut syömään King Crowniin, joka sekin uutena tuttavuutena erittäin hyvä ravintola. Oon yllättyny positiivisesti siitä miten hyvin munkin rajoittuneella ruokavaliolla ravintolat joustaavat ja gluteenittomat tuotteet on tosi hyviä, eikä turvota vatsaa! 

4. Fiilikset on tosi sekavat. Oikeestaan tosi tyhjä olo, terveystiedon kirjotukset on takanapäin. Kaikki se aika mitä siihen on käytetty on nyt vuodatettu paperille kuuden esseen muotoon.

Nyt mun pitäs olla todennäkösesti laskemassa matikkaa, mut blogin muokkailu tuntuu erittäin tärkeeltä! Jotain uutta kaipailen ulkoasuun ja oon kyllästynyt tähän tyyliin kaipaisin jotain uutta blogiini.  Banneri täytyy ainakin päivittää.

Onko kellään ideoita?

- Emilia

4 kommenttia

  1. Anonyymi3/14/2014

    Laita banneriin jotain kivoja keväisiä ja kesäisiä kuvia, keväänkin pikkuhiljaa jo tulossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä :) kevät tosiaan tulee,ihanaa kun aurinko paistaa!

      Poista
  2. Anonyymi3/15/2014

    Vitsi miten hyvän näköistä ruokaa siellä saa ravintoloista! Ja vielä tolleen optimoituna, ilman ranskalaisia - kokeilin täälläpäin yhdessä ravintolassa, ei toiminut.

    Miten muuten - muistan lueskelleeni joskus jostain sun postauksen kommenteista, että sait IBS:n takia FODMAP-ruokavalion myös kouluun. Millaisen tutkimuksen vaati lääkärillä? Mulla on itselläni itsediagnosoitu IBS (:D vihaan itsediagnosointia mutta ihan oireiston perusteella aloin karsia ruokavaliosta tiettyjä asioita ja auttoi..) mutta tahtoisin omaan ruokavaliooni sopivaa ruokaa myös koulussa. Opiskelijana kun olisi kiva syödä ilmaista ruokaa kun sitä tarjotaan, mutta aina kun ruuassa on esim. sipulia tai pastaa, makaan illan sohvanpohjalla vatsa kipeänä ja turvoksissa, täysin toimintakyvyttömänä. Ei kamalan kivaa if you ask me.

    Ois kiva jos viittisit vinkata :) Sun blogisi on ihan huippu, motivoi mua ihan tosi paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, Kuopiossa on tosi monia hyviä ravintoloita! Mä oon onnistunu vaihtamaan ranskikset kasviksiin monessakin paikkaa ja kyllä maistuu :) Lisäksi kastikettakin pystyy vaihtamaan kevyempään versioon!

      Lääkärin kanssa yhdessä todettiin noitten oireitten perusteella ja ruokavaliohoidon antaessa avun, että kyseinen ärtyvän suolen oireyhtymä mulla on, joten pyysin lääkäriltä todistuksen asiasta. Tosin koululle ei tarvinnut kun täyttää erikoisruokavalio ja seuraavana päivänä sainkin jo minulle sopivaa ruokaa :) Todistuksia ei tarvittu :) Todellakin, mä ainakin käyn koululla syömässä aina, kun hyvää ja ilmaista ruokaa on tarjolla:) Tsemiä sulle sinne, käy vaan rohkeasti juttelemassa keittiöhenkilökunnan kanssa:)

      Kiva että pidät blogista, toivottavasti oli apua! :)

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥